Gymnazisté na toulkách po Vídni se žáky ZŠ Jeseník

Skupinka gympláků si spolu s dětmi z devátých tříd ZŠ Jeseník vyrazila na třídenní poznávací zájezd do Vídně. Vše začalo ve čtvrtek v 6:40 na jesenickém vlakovém nádraží, kde jsme nastoupili do vlaku směr Brno, tam jsme museli přestoupit, vlak do Vídně nám jel o hodinu později, proto jsme tak měli čas projít si Brno. Pak jsme nastoupili do vlaku a jeli jsme přímo do Vídně na hlavní nádraží, kam jsme dorazili kolem 14 h.

Na nádraží nás čekal pan Gerhard Pohl, který nás následující tři dny provázel. Po příjezdu jsme si koupili 48 hodinové jízdenky na metro a hned jsme s ním vyrazili na zastávku k našemu hostelu, kde jsme si nechali naše batohy, abychom si je nemuseli brát s sebou. Na nic jsme nečekali a vyrazili jsme prozkoumat Vídeň.

Naší první zastávkou byl zámek Belveder, který byl nečekaně velký a naprosto úžasný. Z Belvederu jsme pokračovali směr centrum Vídně, cestou jsem potkali Karlskirche, Naschmarkt (ulička, kde můžete ochutnat na co si vzpomenete ryby, sladkosti, koření,..) a Staatsoper. Přišli jsme do centra města a spatřili jsme vídeňskou dominantu, katedrálu sv. Štěpána. Na náměstí jsme dostali rozchod, a tak jsme si to mohli všechno hezky projít, nakoupit suvenýry nebo ochutnat nějaké dobroty.

Druhý den jsme vyrazili do obrazárny Albertina, kde se nachází obrazy z celého světa od Moneta přes Picassa až po Františka Kupku. Pak jsme šli opět ke kostelu sv. Štěpána, tentokrát jsme se šli podívat i dovnitř. Po prohlídce jsme zašli na oběd a odpoledne jsem se vydali k Hundertwasserhausu, opravdu neobyčejnému domu. Pak následoval Prater, kde jsme strávili krásné a adrenalinové odpoledne. Večer jsme se šli podívat na koncert varhaníků do kostela a potkali jsme i pouliční umělce hrající na housle.

Poslední den nás čekala ještě návštěva letního sídla Habsburků, zámku Schönbrunnu. A pak už jen cesta domů. Vlak měl po cestě nějaké zpoždění, ale nakonec jsem to dohnali a domů jsme to stihli na čas. Kolem deváté večer si nás rodiče mohli vyzvednout na nádraží.

Zájezd jsme si užili na 110%, chtěli bychom tak poděkovat všem co se zúčastnili, především paní učitelce Jedličkové a paní učitelce Červené za příležitost navštívit Vídeň, ale také našemu průvodci panu Pohlovi, který nás provázel a povykládal nám vše o Vídni a její historii, ale dal nám taky možnost zkusit si, jaké je to mluvit opravdu německy a s úsměvem naslouchal našim německým pokusům.

Děkujeme.

• T.Přikrylová, L. Uhrová.