Marek Bačovský
technický projektový vedoucí ve vývoji motorů ve Škoda Auto a.s.
Jsem technický projektový vedoucí ve vývoji motorů ve Škoda Auto a.s., kde jsem zodpovědný za vedení projektu kalibrace plug-in hybridního pohonu pro celý koncern VW, konkrétně zde mluvíme o použití ve značkách Škoda, VW, Audi a Seat. Součástí této práce je mimo jiné každodenní komunikace v angličtině a němčině a ochota cestovat, protože auta zkoušíme po celém světě, aby vyhovovala rozdílným požadavkům. Ve Škodě jsem už mnoho let, přičemž jsem také strávil 1 rok přímo
ve VW centrále v Německu ve Wolfsburgu. Předtím jsem pracoval i několik let pro britskou motorářskou firmu Ricardo, kde jsem se podílel na konstrukci nových spalovacích motorů, např. sportovního motoru pro McLaren nebo i motoru pro tank. Každoročně také působím v komisi na závěrečných státních zkouškách na VUT v Brně, kde přisedám při obhajobě diplomových prací v rámci fakulty strojního inženýrství, a sice ústavu automobilního inženýrství.
Jak mi studium na jesenickém gymnáziu pomohlo k dalšímu studijnímu a profesnímu růstu:
Studium na Gymnáziu Jeseník mi dalo perfektní základ do dalších let. Poskytlo mi velmi dobrý základ pro navazující studium strojní fakulty na VUT v Brně, kde jsem studium zakončil červeným diplomem. Podařilo se tak nejenom v rámci snahy, cílevědomosti a píle, což jsou vlastnosti, se kterými jsem z gymnázia odešel
a byly klíčem k úspěchu nejenom na vysoké škole a těžím z nich dodnes, ale i díky kvalitní přípravě skrze, pro mě tehdy důležité, přírodní vědy. Gymnázium obecně dodnes považuji za vůbec nejdůležitější základ, protože každý odchází ze školy s všeobecným přehledem a byť některé vědomosti jsem v profesním životě nikdy nepotřeboval, tak přesto člověk získává zdravý kritický náhled napříč různými tématy, což v digitální době plné pofiderních zdrojů informací je nedocenitelná vlastnost.